Op pagina SEO: de Defintive Checklist

Zoekmachineoptimalisatie is altijd al een essentieel onderdeel van uw marketingstrategie geweest, maar vaak wordt het niet als een prioriteit beschouwd bij het maken van nieuwe bestemmingspagina’s. Natuurlijk, u wilt het aantal conversies maximaliseren (en ons niet verkeerd begrijpen, ook conversie-optimalisatie is belangrijk), maar uiteindelijk moet uw inhoud worden gevonden om te converteren.

Wanneer u nieuwe bestemmingspagina’s maakt – of op zoek bent naar bestaande bestemmingspagina’s – overweeg dan deze On-Page SEO Checklist, die u kan helpen de SEO-effectiviteit van uw site te vergroten zonder het vermogen van uw pagina’s om te zetten te beïnvloeden. Al met al is het een win-win – en het is de moeite waard de tijd!

Architectuur & HTML

1. Verbeter de zichtbaarheid met SEO-vriendelijke URL’s :

Ten eerste, wanneer u uw nieuwe pagina aanmaakt (of een bestaande wijzigt), zorg dan voor een SEO-vriendelijke URL die op een natuurlijke manier trefwoordzinnen gebruikt en laat zien waar de pagina over gaat. Dit is goed voor zowel zoekmachines (om SEO-waarde toe te wijzen) als gebruikers (om vertrouwen te vestigen door de URL begrijpelijk te maken).

De sleutel is om het eenvoudig, gemakkelijk te lezen en herkenbaar maar toch zoekwoordrijk te houden, zoals in zoekresultaten van Google. De zoekwoorden in permalink url zijn vetgedrukt, wat betekent dat ze nog steeds wat gewicht in de schaal leggen.

Tips:
a) Experimenteer met URL’s die alleen zoekwoorden bevatten, omdat ze tekenen hebben getoond dat ze hoger scoren. (Ik denk dat dit komt omdat bronpagina’s slechts uit 2-4 woorden bestaan).

b) Vermijd lelijke standaard urls gegenereerd door uw Content Management Systeem, een goed voorbeeld van een SEO-vriendelijke URL voor dit artikel zou en https://moz.com/

c) Controleer of u slechts één versie van uw URL gebruikt. Als dit niet het geval is, zou dit moeten gebeuren, omdat u mogelijk verwarring kunt krijgen over zowel de gebruiker als de zoekmachine. Dien indien mogelijk de www-versie van uw URL op en controleer uw bestand Robots.txt om ervoor te zorgen dat uw URL (eenmaal live) kan worden geïndexeerd.

2. Titel – Neem altijd trefwoorden op:

Het title-tag is de belangrijkste SEO-factor op de pagina en we hebben de rangschikking van pagina’s bij het gebruik van de juiste zoekwoorden in de title-tag gezien. Het algoritme van Google besteedt veel aandacht aan de Title-tag om aan te geven waar de webpagina over gaat en deze wordt niet alleen in de browser weergegeven, maar ook in de SERP-resultaten.

Dat is de reden waarom het wordt aanbevolen om het sleutelwoord op te nemen waarnaar u probeert te rangschikken, maar zorg er wel voor dat u niet alleen het zoekwoord verstandig gebruikt, maar dat de titel ook aantrekkelijk is. Gebruik de principes van het schrijven van goede koppen door title-tags te schrijven die begrijpelijk en eenvoudig zijn en direct ter zake komen.

Tip: hoe dichter u het trefwoord bij het begin van de titel heeft, des te groter het gewicht is dat het in zoekmachines overhoudt

Weet je niet waar te beginnen? Bekijk deze bronnen voor het schrijven van effectievere title-tags:

  • Hoe te om Titelmarkeringen voor Search Engine Optimization te schrijven
  • Nieuwe titeltagrichtlijnen en voorbeeldtool

3. Wikkel je titels in H1-tags:

H1-tags zijn bedoeld voor de kop en daarom moet uw titel rond deze tag worden gewikkeld. Pas uw pagina echter niet te veel aan door zoekwoorden toe te voegen aan subtitels die H2, H3 en H4 zijn.

Het doel van H-tags is om Google te vertellen hoe de inhoud is gestructureerd voor leesbaarheid. Bijv. Onze titel beschrijft het onderwerp van dit bericht, gevolgd door sub-kopjes die de On-Page SEO nader toelichten en gedetailleerd toelichten.

Terwijl u op de pagina werkt, ziet u de kopjes en subkoppen van uw inhoud en gebruikt u dezelfde principes als voor titeltags.

Gebruiken de hoofden en subkoppen van nature zoekwoorden? Voegt deze toe aan de stroom van de pagina? Dwingen zij en engageren zich? Dit zijn de vragen die je jezelf zou moeten stellen bij elke stap van het SEO-proces op de pagina, maar ze spelen echt een rol als je kijkt naar hoe je h-tags effectief kunt gebruiken.

4. Gebruik Structured Data Markup:

Door zoekmachines zo veel mogelijk informatie over uw site en de aangeboden informatie te verstrekken, kunt u uw prestaties alleen verbeteren. Daarom is het essentieel geworden voor pagina’s die hun concurrentiepositie willen overschrijden om gestructureerde gegevensmarkering (ook wel rich snippets genoemd) te gebruiken om hun zoekopdracht te verbeteren motorlijsten.

Dit geldt niet voor elk inhoudstype, maar daar moet je er volledig gebruik van maken. Hieronder staat een screenshot van het zoekresultaat voor Za’atar Recept en we zien het verschil waar gestructureerde gegevensopmaak werd gebruikt.

We hebben een voorbeeld van een traditioneel eenvoudig zoekresultaat, een met sterbeoordeling, een met een afbeelding en tenslotte een resultaat met zowel sterretje als afbeelding met receptingrediënten.

Gestructureerde gegevens kunnen tal van voordelen hebben, variërend van verbeterde CTR in de SERP’s tot betere SEO-prestaties in het algemeen. Dit is wat u moet weten over het toevoegen van gestructureerde gegevensmarkering aan uw site.

Hulpmiddelen voor het toevoegen van gestructureerde gegevens:

  • Schema Creator van Raven – http://schema-creator.org/
  • Schema Generator door 51 Blocks – http://www.51blocks.com/tools/schema-generator/
  • microDATA-generator door 630 Marketing – http://www.microdatagenerator.com/

Naslaggidsen over hoe rich snippets / gestructureerde gegevensmarkering werken:

  • Google-ondersteuningsdocumentatie: https://support.google.com/webmasters/answer/99170?hl=en
  • De BuiltVisibile.com-gids voor het genereren van rich snippets: http://builtvisible.com/micro-data-schema-org-guide-generating-rich-snippets/
  • De SEO’s Guide to Schema van Raven: http://blog.raventools.com/an-seos-guide-to-schema-org/

5. schrijf een kenmerkgerichte metabeschrijving

Met een kloksnelheid van ongeveer 150 tekens is de metabeschrijving één van de krachtigste tools die je in de SERP’s hebt, omdat dit de enige plek in de zoekmachine is waar je in principe gratis een advertentietekst kunt krijgen. Maak die 150 tekens tellen door gebruik te maken van de ruimte om een ​​oproep tot actie te maken, noteer unieke waardeproposities, uw merknaam, eventuele geografische locaties / aanbevolen details over uw bedrijf, enz.

Hier zijn enkele voorbeelden van metabeschrijvingen die goed zijn gedaan:

Het maakt niet uit of u een startup bent of alleen een serviceprovider in uw regio, u kunt de metabeschrijving gebruiken om uw USP te kenmerken. Een ding dat je zeker moet doen, is controleren of je de woordenlimiet niet overschrijdt en de ruimte effectief gebruikt zoals de bovenstaande voorbeelden.

6. Interne koppeling met ankertekst :

Het doel is om ervoor te zorgen dat zoekmachines en gebruikers steeds dieper op de site komen, dus als u verwijst naar specifieke pagina’s of bronnen, zorg er dan voor dat u ernaar linkt met ankertekst die calls-to-action gebruikt (bijv. “Meer informatie”, “teken nu omhoog “, enz.) of trefwoordzinnen natuurlijk. Als je naar ons bericht over het online genereren van leads gaat, zie je aan het einde van het bericht in plaats van een blote link toe te voegen, gebruikten we ankertekst ‘Download onze gids’ om gebruikers naar de gids te verwijzen.

Overlaad de gebruiker niet met links – houd hem scherp en rijd alleen van de bestemmingspagina als dit logisch is.

7. Voeg uitgaande links toe:

Uitgaande links hebben hun plaats in de SEO-wereld en er wordt aangenomen dat het koppelen aan andere sites in uw branche voor referentie of citaat positief is voor SEO.

Maar zelfs meer dan de rankingfactor, is het een relevantieteken dat Google helpt bij het achterhalen van uw inhoud, waar het over gaat, en ook laat zien dat u waarde toevoegt voor de lezers door koppelingen te maken naar nuttige bronnen, zoals we dit hebben gedaan op deze post ook.

Het doel is om gebruikers het onderzoek te bieden dat je voor hen hebt uitgevoerd, hen dieper te laten graven in de inhoud die je schrijft met onderzoek, bewijsmateriaal en referenties en oren die je geloofwaardigheid benadrukt.

8. Gebruik natuurlijke taal:

De inhoud van het lichaam zelf moet de woordfrases van nature meerdere keren gebruiken, evenals contextuele variaties gebruiken. Dit wordt ook wel LSI (Latent semantic indexing) genoemd, dit betekent synoniemen en gesloten varianten van zoekwoorden die Google gebruikt om de relevantie van de pagina beter te bepalen.

Als u bijvoorbeeld op een bestemmingspagina werkte en alles te weten kwam over The Rolling Stones, zouden SEO-best practices aangeven dat u de zin ‘Rolling Stones’ overal zou gebruiken, evenals verwante woordgroepen zoals ‘rock n roll’, ” Mick Jagger “en” Keith Richards “.

Een goede lakmoesproef is om je inhoud hardop voor te lezen – klinkt het als iets dat van nature in een gesprek zou voorkomen? Als dat niet het geval is, overweeg dan om het gebruik van uw zoekwoord te verminderen of uw formulering aan te passen om het te laten stromen.

9. Verhoog de inhoudslengte:

Lengte kan kracht in SEO betekenen, dus probeer te streven naar een langer stuk inhoud als dat mogelijk is. In theorie geldt dat hoe waardevoller je content is, hoe beter, maar dat klopt niet altijd. Om een ​​pagina te optimaliseren, gaat het om het vinden van de juiste balans tussen het aantal woorden en de aangeboden waarde.

SERPIQ.com heeft een branchestudie uitgevoerd waaruit bleek dat langere inhoud de neiging heeft om aanzienlijk hoger te scoren op de eerste pagina van Google.

Stukken met inhoud die rijk is aan informatie hoeven niet duizenden woorden te bevatten, dus gebruik uw gezond verstand om te bepalen of u voldoet aan de behoeften van uw bezoekers met inhoud die levert wat zij nodig hebben om te leren / zich te laten vermaakt door /enz.

10. Afbeeldingen optimaliseren:

Als u afbeeldingen op uw pagina’s gebruikt, moet u ervoor zorgen dat ze relevant zijn voor het onderwerp (een schokkende afbeelding die niet is gekoppeld aan uw inhoud kan het bouncepercentage verhogen), aantrekkelijk zijn en relevante alt-tekst en bijschriften gebruiken.

b) Optimaliseer ALT-tekst bij het uploaden van afbeeldingen, dit zijn tekstalternatieven voor afbeeldingen die Google leest om te leren over de afbeelding, hoewel hun algoritme is geëvolueerd, maar we moeten de basisbeginselen juist krijgen, omdat het helpt uw ​​pagina’s een betere positie in de zoekresultaten te bereiken door sleutelwoorden met afbeeldingen.

In feite is het gebruik van alt-tags waarschijnlijk de beste manier voor uw eCommerce-producten om te worden weergegeven in Google-afbeeldingen en op internet, omdat zoekmachines alt-tekst lezen.

Hier leest u hoe u optimaal van afbeeldingen voor SEO kunt profiteren:

  • De basis van het gebruik van Alt-tekst voor SEO
  • 10 Moet weten Tips voor beeldoptimalisatie

11. Inhoud van de schrijfkwaliteit:

De kwaliteit van uw inhoud is koning, dus zorg ervoor dat deze geen spelling- en grammaticafouten bevat. Het moet mensen inschakelen en houden op de pagina (zodat de tijd op de site relevantie / ontvangst van waarde laat zien).

De waarheid is dat Google geen directe manier heeft om de kwaliteit van de inhoud te bepalen, maar statistieken zoals tijd besteed aan de site, terugkerende bezoekers, bladwijzers en aandelen tellen allemaal mee voor een inhoud die Google graag zou willen laten zien aan zijn gebruikers op pagina # 1.

Hulp nodig bij het schrijven van een beter exemplaar voor SEO? Wilt u inspiratie voor initiatieven voor contentmarketing? Duik in deze bronnen voordat u begint met het plannen van uw onsite SEO-optimalisatiekalender:

  • Copyblogger (ongetwijfeld een van de beste bronnen voor copywriting)
  • 101 SEO-richtlijnen voor copywriting
  • Succesfactoren voor inhoud en zoekmachines
  • Zorg er ook voor dat uw inhoud volledig uniek is omdat dubbele inhoud – of geplagieerde inhoud – u zowel in de zoekmachines als in uw gebruikerservaring kan kosten.

Een opmerking over dubbele inhoud: we hebben al jaren gehoord van dubbele inhoud en de gevaren ervan. Vooruitkijkend voorspellen we dat zoekmachines alleen maar beter zullen worden met het overhandigen van dubbele inhoud, maar dat betekent niet dat je je er nu niet bewust van moet zijn. Vermijd het als je kunt en als je dat niet kunt, gebruik dan canonieke tags om zoekmachines te laten zien naar welke versie van een pagina je moet kijken. Als u niet zeker weet hoe canonicalization werkt, bekijkt u deze resource in de richtlijnen voor webmasters van Google.

12. Voeg knoppen voor sociaal delen toe:

Maak het mensen gemakkelijk om uw inhoud te delen. Knoppen voor het delen van sociale media stimuleren de distributie van uw inhoud op meerdere platforms, die signalen naar zoekmachines kunnen verzenden dat uw inhoud waardevol is en de moeite waard is om op te merken.

Bovendien creëert het extra contactpunten met uw merk, wat kan resulteren in een grotere merkherkenning, meer verkeer en een beter sentiment (hey, het is gemakkelijker voor mensen om u te mogen als ze u kunnen vinden!).

Vertrouw ons: SEO + Social Media = een perfecte match.

Gebruikerservaring

13. Verhoog de snelheid van de site:

Hoe sneller uw site wordt geladen, hoe vriendelijker het is voor uw gebruikers. U zult vaak betere gebruikersstatistieken op de pagina vinden met een snelle site, plus er is een verband met een snelle website en een goede ranglijst.

Sitesnelheid kan zo nu en dan worden beperkt tot uw platform, maar als u niet zeker weet hoe u uw snelheid kunt optimaliseren, begint u eerst met het onderzoeken van uw laadtijd met een tool en neemt u vervolgens contact op met uw hostingprovider. Van daaruit kunt u manieren bekijken om uw site sneller te maken binnen de parameters van uw platform.

U kunt de snelheid van uw website verhogen met behulp van een CDN, maar in de meeste gevallen hebben we gevonden dat de hosting de belangrijkste oorzaak is van traag ladende sites, wat wij bedrijven zien die generieke shared hosting bieden en zich richten op Managed WordPress Hosting zoals het is zo’n belangrijk element van uw sitesnelheid.

Hoewel ze redelijk betaalbaar zijn, maar als u op zoek bent naar serieuze prestaties, moet u een eersteklas hostingbedrijf voor uw website selecteren. We hebben dit onderwerp in meer detail behandeld in onze gids over het verhogen van de snelheid van websites.

14. Responsief ontwerp:
Er is tegenwoordig een fundamentele verschuiving in het webontwerp die sites naar een responsief ontwerp laat evolueren – een enorme verbetering voor zowel gebruikers als zoekmachines. Met responsief ontwerp kan een pagina de lay-out aanpassen aan het apparaat waarop de gebruiker aan het surfen is, waardoor het navigeren eenvoudiger wordt en de gebruikerservaring aantrekkelijker wordt.

Zoekmachines hebben al opgemerkt dat een responsief ontwerp alleen de SEO-prestaties van uw site zal verbeteren, maar misschien nog wel belangrijker is dat u meer tijd op de site zult vinden.

15. Betere leesbaarheid:
Is het lettertype te klein? Is het lettertype te moeilijk om te lezen?

Geloof het of niet, deze factoren spelen meer in SEO dan je zou denken. Zorg ervoor dat uw inhoud gemakkelijk kan worden gelezen en leesbaar is. Anders kunt u een hoog bouncepercentage zien, wat kan duiden op zoekmachines dat uw pagina geen waarde biedt.

16. Organisatie:
Is uw inhoud goed georganiseerd? Kan een lezer gemakkelijk bladeren en het algemene idee krijgen van wat u probeert over te brengen? Hoewel het verleidelijk kan zijn om een ​​dissertatie over uw product te schrijven, moet u de dingen netjes en overzichtelijk houden, zodat iemand die snel leest, nog steeds inzicht kan krijgen.

Met deze checklist met essentiële zaken kan het optimaliseren voor SEO op de pagina gemakkelijker voor u zijn. Nu is het de kunst om deze tactieken te combineren met uw off-site strategie voor SEO Succes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *