Hoe effectieve SEO-strategieën te ontwikkelen in 2018

Meest doorgewinterde SEO-consultants starten meestal een campagne met een grondige audit van de website.

En daar is een goede reden voor, omdat een technische sitecontrole ons in staat stelt echt te begrijpen wat er moet gebeuren om de site de beoogde doelen te laten bereiken.

Maar wat voor soort processen brengt een SEO-audit met zich mee? Hier is een snelle analyse:

  • Zoekwoord en SERP analyse
  • Onderzoek en analyse van concurrenten
  • Technische en sitewide analyse
  • Pagina- en inhoudsniveauanalyse
  • gebruikerservaring (UX) analyse
  • Link analyse

Kortom, bij het controleren van een website kunt u antwoorden krijgen op de volgende belangrijke gebieden van strategie ontwikkeling:

1. BEGRIJP DE SITE, BUSINESS, TARGET MARKT, HUIDIGE SITUATIE EN WERKELIJKE          BEHOEFTEN.

De eerste stap naar een succesvolle SEO-campagne is om alles over de website van uw klant te begrijpen. In deze fase worden de doelstellingen van uw campagne bepaald door het bepalen van:

  • Type (en grootte) van de website – is het een e-commerce, SaaS / app, publicatie, community, onderneming of een klein bedrijf?
  • Aard van het bedrijf – tot welke bedrijfstak of bedrijfstak behoren ze? Is het een zeer competitieve? Wie zijn hun beste concurrenten? Hoe lang bestaat deze branche / niche? Zal het er de komende 10 jaar nog steeds zijn?
  • Doelmarkt – welke demografische groep? Zijn ze gericht op lokaal, nationaal of wereldwijd publiek?
  • Huidige situatie – Hoe lang zijn ze al actief in het bedrijf? Hoe is hun omzet / omzetgeneratie?
  • Werkelijke behoefte (s) – Herstellen van een boete? Organisch verkeer laten groeien? Verkoop verbeteren? Of is het alleen maar om bewustzijn te creëren voor branding?

2. IDENTIFICATIE VAN PROBLEMEN EN UITDAGINGEN

Het wordt eenvoudiger om deze gebieden te bepalen zodra u uw eerste audit hebt voltooid.

  • Problemen met de site – die u meestal via de audit blootlegt aan de hand van checklists. Hieronder staan ​​enkele technische SEO-checklists waarmee u kunt beginnen (afhankelijk van het profiel / de behoeften van uw klant):
  • Budget – is het toegewezen budget substantieel genoeg om een ​​concurrerende SEO-campagne op te bouwen of uit te voeren? Hoeveel uur (per maand) moet het team alle noodzakelijke taken kunnen uitvoeren?
  • Concurrentiekracht – Van 1-10, hoe moeilijk denk je dat het is om te scoren voor hun belangrijkste doelwoorden? Strijden ze direct tegen grote merken? Hebben hun beste concurrenten veel geïnvesteerd in SEO en linkbuilding? Wat doen de concurrenten? Kunnen we ze overtreffen en / of te slim af zijn?

3. KANSEN KIEZEN

Als u eenmaal de problemen, uitdagingen en de middelen waarover u zeker weet tot uw beschikking hebt gesteld, zal het gemakkelijker zijn om via deze processen kansen te vinden en te identificeren:

  • Keyword research – welke sets van zoekopdrachten hebben de site betere kansen om goed te scoren in een vrij korte tijd? Wat zijn de zoekwoorden die je concurrenten niet goed rangschikken? Handige handleidingen over Keyword Research:
  • Competitive Intelligence – Wat zijn de categorieën waar uw concurrenten niet op focussen? Wat zijn de onderwerpen die zij uitblinken in het creëren van inhoud? Kun je het beter doen? Welke sites / publicaties linken naar het grootste deel van uw concurrentie? Met welke sites / uitgevers waarmee ze nog geen relatie hebben opgebouwd? Handige handleidingen op
  • Handige handleidingen voor Content Gap-analyse:

4. KOMT OP MET OPLOSSINGEN

Veel voorkomende SEO- en verkeersproblemen worden vaak eenvoudig opgelost door de volgende resultaten uit uw audit en beoordelingen bij elkaar te brengen:

  • Acties die we zouden moeten nemen om aan te pakken wat de site eigenlijk nodig heeft.
  • De belangrijkste problemen van de site oplossen.
  • Weten welke kansen we kunnen benutten om een ​​momentum op te bouwen.

Zorg ervoor dat u zwaar prioriteit geeft aan items die zowel snelle overwinningen als het succes op de lange termijn van de campagne raken. Door al deze inzichten samen te combineren, kunt u resultaatgerichte SEO-strategieën ontwerpen en ontwikkelen.

5. STEL DE STRATEGISCHE DOELEN VAST DIE JE VOOR JE CAMPAGNE WILLEN BEREIKEN

Elke taak en actie die deel uitmaakt van uw strategie moet worden afgestemd op de bedrijfsdoelen van uw klant.

Zorg ervoor dat al je wekelijkse doelen een positief effect hebben op de langetermijndoelstellingen van je campagne (bouwen op kleine winsten om grote winsten te behalen).

  • Verdien meer geld (of bouw bewustzijn op) via een robuuste zoekzichtbaarheid.
  • Organisch verkeer verbeteren door de algehele kwaliteit en ervaring van de site aanzienlijk te verbeteren.
  • Verbeter de algehele kwaliteit van de site door de architectuur, inhoud en reputatie (links) te optimaliseren.
  • Implementeer alle cruciale taken om de architectuur, inhoud en reputatie van de site effectief te optimaliseren.

Met de juiste mindset, aanpak en strategieën op hun plaats, ongeacht wat de doelen zijn, moeten ze goed bereikbaar zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *